حمله رایتل در تبلیغاتش به ایرانسل و همراه اول + عکس و فیلم

در تصاویر فوق حلزون نماد همراه اول است برای همین بر زمینه آبی حرکت می کند و لاک پشت نیز بر روی رنگ برند ایرانسل در حرکت است و نهایتا قهرمان سرعت از راه رسیده و با اینکه بعد از حلزون و لاک پشت شروع به حرکت نموده اما از هر دوی آنها پیشی میگیرد، اینترنت پرسرعت رایتل از راه رسیده است. (مشاهده در آپارات)

در تبلیغ تلویزیونی دیگری دو نفر به صورت زیر با هم مکالمه می کنند:
نفر اول:گوشیت اینترنت داره !؟
نفر دوم: آره داره ...
نفر اول: ببین ، اینترنتـــــــا !؟
در این تبلیغ نیز رایتل به روشنی خودش را در مقابل رقبا قرار داده و اعلام برتری می نماید
....
از نوع تبلیغات رایتل مشخص است که مدیران این شرکت می خواهند برند خود را در مقابل همراه اول و ایرانسل به عنوان پرسرعت ترین اینترنت همراه جایگاه سازی نمایند، بنابراین پیشنهاد می گردد در این راستا به نکات زیر نیز توجه شود:
جایگاه یابی مجدد: تقریبا می توان گفت که همه ی رقبای رایتل اعم از اپراتورهای موبایل و ISP ها همگی مدعی اینترنت پرسرعت هستند، در چنین فضای رقابتی آن هم در شرایطی که تفاوت چندانی در سرعت ارائه شده احساس نمی شود و همه ی برندهای مذکور به نسبت توقع مشتریانشان ارائه دهنده ی اینترنت کم سرعت حلزونی هستند، جایگاه سازی مبتنی بر سرعت اینترنت پروژه ی پرخطری است، چراکه جایگاه سازی برند زمانی تحقق یافتنی است که بر برتری های قابل لمس متکی باشد، از سوی دیگر رایتل نباید فراموش نماید که نسل سوم، نسل چهارمی هم در ادامه اش دارد ، پس همان مقدار برتری در سرعت نیز همیشگی نخواهد بود، بنابراین شاید بهتر باشد رایتل یک قدم به عقب برگشته و مجددا جایگاه یابی نماید.
روابط عمومی: اتکای به تبلیغات برای جایگاه سازی برند یعنی هدر دادن سرمایه ی شرکت، بهتر است رایتل به روابط عمومی توجه بیشتری نماید، منظور از روابط عمومی جلب توجه هدفمند رسانه ها و مردم است. تبلیغات شامل چیزهایی است که خودمان در مورد برندمان می گوییم و روابط عمومی شامل حرف های رسانه ها و مردم در مورد برند ماست. تبلیغات اعم از تبلیغات تلویزیونی، اینترنتی و ... به یک میزان در اختیار رایتل و رقبای رایتل قرار دارد، اما تاثیرگذاری بر روابط عمومی چیزی نیست که بتوان به راحتی به آن دست یافت. همیشه آنچه سخت به دست می آید ارزشی فراتر دارد...
نظر شما چیست؟
1. خودتان را جای برندهای ارائه دهنده اینترنت بگذارید، از سویی مردم از شما اینترنت پرسرعت واقعی می خواهند و از سویی قانون راه شما را برای ارائه سرعت بیشتر بسته است، در چنین حالتی برای جلب رضایت مشتری و ایجاد تمایز با رقبا به چه اقداماتی روی می آورید؟
2. آیا با شیوه ی تبلیغات رایتل موافقید؟ اینکه به برندهای رقیب به عنوان حلزون و لاک پشت نگاه نماید؟