h رقابت محصول ایرانی و امریکایی در بازارهای هند - ظهور 12

پایگاه خبری و تحلیلی ظهور 12

رقابت محصول ایرانی و امریکایی در بازارهای هند,ظهور 12,پایگاه خبری تحلیلی سیاسی,رقابت محصول ایرانی و امریکایی در بازارهای هند,مذهبی,اجتماعی,فرهنگی,اقتصادی,رقابت محصول ایرانی و امریکایی در بازارهای هند

رقابت محصول ایرانی و امریکایی در بازارهای هند

سیب های صادراتی ایران و آمریکا رقابت شانه به شانه و نزدیکی در بازار میوه هند دارند.

عصر ایران به نقل از " هندوستان تایمز" نوشت: با آغاز صادرات سیب ایرانی به بازار میوه هند از فوریه سال جاری میلادی قیمت سیب‎های صادراتی آمریکا در بازار هند کاهش قابل ملاحظه‎ای یافته است.

بر اساس این گزارش پیش از آغاز صادرات سیب ایران، قیمت هر کیلو سیب صادراتی آمریکا به هند رقمی بین 90 تا 120 روپیه بود ، اما همزمان با صادرات سیب ایرانی از دو ماه پیش با قیمت 50 تا 70 روپیه در هر کیلو ، قیمت سیب صادراتی آمریکا نیز کاهش یافته و به رقم 70 تا 90 روپیه رسیده است.

قیمت سیب صادراتی چین در بازار هند ارزان‎ترین نوع است و رقمی بین 40 تا 50 روپیه است و بعد از آن سیب داخلی هند با قیمت 60 تا 70 روپیه در هر کیلو است. برخی مقامات هندی از دولت دهلی خواسته‎اند برای حمایت از تولید داخلی و کشاورزان هندی محدودیت‎هایی را در زمینه واردات میوه‎های خارجی اعمال کنند.

بر اساس گزارش هندوستان تایمز هم اکنون سیب ایرانی دو ماه است راهی بازارهای میوه هند می شود و به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‎ها ، نظام پرداخت روپیه‎ای هند به ایران ، راهی برای گریز از تحریم‎ها است و صادرکنندگان ایرانی هند را به عنوان یک بازار صادراتی عمده نگاه می کنند.

هند تنها 20 درصد از سیب مصرفی بازار خود را از کشورهای خارجی از جمله چین، آمریکا و ایران وارد می‎کند.

9 اردیبهشت 1392