جزئیات جدید از کارت هوشمند ملی

مهدی ناظمی اردکانی عصر روز یکشنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه صدور و بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی این اقدام را یکی از مهمترین فناوری های جهان دانست که در کشور ما با توجه به تجربیات سایر کشورها درحال اجراست. رییس سازمان ثبت احوال ادامه داد: اجرای صدور کارت هوشمند ملی در استان های قم […]

مهدی ناظمی اردکانی عصر روز یکشنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه صدور و بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی این اقدام را یکی از مهمترین فناوری های جهان دانست که در کشور ما با توجه به تجربیات سایر کشورها درحال اجراست.

رییس سازمان ثبت احوال ادامه داد: اجرای صدور کارت هوشمند ملی در استان های قم و گیلان به صورت پایلوت انجام می شود و در صورت موفقیت، صدور این کار در کشور کاربردی خواهد شد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: هم اکنون ۵۰۰ شرکت فناوری اطلاعات (IT) اجرای این کار را برعهده دارند.

ناظمی اردکانی افزود: در صدور کارت هوشمند ملی، هدف مهم کاربردی کردن این طرح مدنظر نظر قرار گرفته تا کارت بتواند به طور یکجا جایگزین دیگر کارت های اعتباری، شناسایی، رانندگی و کارت سازمان های خاص شود که این امر، علاوه بر سهولت موجب صرفه جویی در هزینه و زمان نیز خواهد شد.

وی در تشریح دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال گفت: این سازمان تسهیل در خدمت رسانی را از اولویت ها قرار داده به گونه ای که در سال های گذشته برای صدور شناسنامه المثنی سه تا شش ماه وقت لازم بود ولی هم اکنون با توجه به ۱۰۶ میلیون سند ثبت شده به صورت الکترونیکی، هر ایرانی در هر نقطه ای می تواند طی چند روز خدمات مورد تقاضای خود را دریافت کند.

رییس سازمان ثبت احوال ادامه داد: در ثبت وقایع چهارگانه، شبکه گسترده بسیار مطمئنی ایجاد شده که پایگاه جمعیتی کشور را تغذیه می کند و هم اینک یکصد دستگاه در سطح ملی از این پایگاه استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: تا شهریورماه امسال؛ شناسنامه هایی که در بیش از ۶۰ درصد نمایندگی های ادارات ثبت احوال صادر می‌شود، مبتنی بر این پایگاه دسترسی خواهد بود.

به گفته ناظمی اردکانی؛ برای آمار جمعیتی نیز راهبرد مکان‌محور انتخاب شده که بر اساس این امکان، جابجایی و مهاجرت هر ایرانی اعلام می شود.

وی افزود: در حال حاضر پایگاه جمعیتی کشور ، مرکز آمار ایران و سازمان هدفمندسازی یارانه ها به صورت مشترک عمل می کنند و نسبت به وقایع حیاتی مانند ولادت، ‌فوت، ازدواج و طلاق به طور همزمان اطلاع رسانی می شود و پرداخت یارانه ها به‌صورت تجمیع انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه سه جانبه صدور و بهره برداری از کارت هوشمند ملی در استان گیلان عصر روز یکشنبه بین سازمان ثبت احوال کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران و استانداری گیلان در رشت به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،این تفاهم‌نامه به منظور تبادل اطلاعات و ارتباطات و پیاده‌سازی طرح صدور کارت هوشمند ملی در جلسه مدیران اجرایی استان گیلان توسط مهدی ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور، حکیم جوادی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و کیهان هاشم نیا استاندار گیلان امضا شد.

بر اساس این توافق‌نامه، گیلان به عنوان اولین استان کشور در اجرای طرح کارت هوشمند ملی با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی انتخاب شد.

بر چسب ها
۱۷ تیر ۱۳۹۲ |
ارسال دیدگاه

KHAMENEI