اثرات مخرب استرس بر بدن ما

استرس بر سر مسئله قبولی دروس ، جواب خوستگاری و استخدام کاری و مواردی از این دست همیشه برای انسان ها مسئله ساز بوده است ، با هم نگاهی به عوارض استرس هایی که به خودمان وارد میشود می اندازیم . استفراغ: یکی از نشانه های اینکه شما بیش از حد معمول با استرس درگیر […]

استرس بر سر مسئله قبولی دروس ، جواب خوستگاری و استخدام کاری و مواردی از این دست همیشه برای انسان ها مسئله ساز بوده است ، با هم نگاهی به عوارض استرس هایی که به خودمان وارد میشود می اندازیم .

استفراغ: یکی از نشانه های اینکه شما بیش از حد معمول با استرس درگیر هستید، تهوع های کنترل ناپذیر و استفراغ کردن در شرایطی است که به هر دلیل احساس نگرانی و اضطراب دارید. این حالت تنها در شرایط استرس زا سراغ شما نمی آید بلکه اغلب مبتلایان اضطراب در اولین ساعات صبح و شروع روزشان آن را به شکلی مهارناپذیر تجربه می کنند. استرس می تواند بیماری به نام سندرم استفراغ حلقوی را ایجاد کند که در آن بیمار تجربه تهوع و استفراغ در مدت زمان طولانی را دارد و از این موضوع رنج می برد. مقابله با اضطراب ناشی از این بیماری می تواند از طریق استراحت کردن و مصرف میزان قابل توجهی از آب آشامیدنی در طول روز و همین طور پیدا کردن راه هایی مثل مدیتیشن و راه رفتن برای آرام کردن یا از بین بردن منبع استرس زا صورت بگیرد.

ریزش مو: دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد؛ از عوامل ژنتیک گرفته تا تأثیرات برخی داروها و… همگی می توانند باعث ریزش موهای شما شوند اما استرس یکی از مهم ترین و شایع ترین دلایل این اتفاق است. استرس در برخی مواقع می تواند، باعث بروز کچلی ناحیه ای سر شود اما ریزش موها بر اثر استرس تنها به یک ناحیه محدود نمی شود؛ یکی دیگر از شرایطی که می تواند با بروز استرس اتفاق بیفتد از دست دادن ناگهانی مو (تا ۷۰ درصد) است. این وضعیت می تواند به شکل غیرقابل کنترلی ادامه پیدا کند، زیرا استرس فردی که به ریزش مو دچار شده می تواند تا ماه ها پس از یک واقعه استرس زا ادامه یابد.

تعریق بیش از حد: برخی مردم از افزایش تعریق بدن شان و تعریق بیش از حد بخصوص در کف دست و پا رنج می برند. افزایش تعریق به شکل غیرقابل کنترل یکی از واکنش های درونی تان است. شما می توانید با انجام حرکات کششی ذهن و جسم (یوگا) و مدیتیشن به کاهش تعریق مربوط به استرس تان کمک کنید. فکر نکنید که این وضعیت شما هیچ راه چاره ای ندارد. اگر خودتان با تمرین های آرامش بخش موفق به از بین بردن این نشانه های آزاردهنده نشدید، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. در صورت لزوم از داروهای ضد اضطراب کمک بگیرید.

کاهش ایمنی بدن: شاید یکی از قابل توجه ترین اثراتی که استرس روی بدن شما می گذارد، ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن و از بین بردن مقاومت جسم شما باشد. یک راه خوب برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی ضعیف شده بدنتان ورزش است. شما با ۴۰ دقیقه ورزش کردن در هر روز هم می توانید اکسیتوزین را در خونتان جریان دهید و با آزاد شدنش افسردگی و اضطراب تان را از بین ببرید و هم می توانید به تحرکات بدنتان، استرس تان را کم کنید و ایمنی را به بدن تان برگردانید.

خون دماغ: سال ها دانشمندان در مورد اینکه خونریزی بینی به دلیل استرس رخ می دهد یا نه با هم مشاجره داشتند اما بالاخره تحقیقات ثابت کرد، در بسیاری از مواقع عامل اصلی خون دماغ شدن استرس زیاد است. این اتفاق به علت نوسانات فشار خون شما در زمان استرس رخ می دهد و در صورتی که شما بتوانید فشار خونتان را همیشه روی حالت نرمال نگه دارید و سطح استرس خود را کاهش دهید می توانید مانع این خون دماغ شدن های گاه و بیگاه شوید.

۲۷ شهریور ۱۳۹۲ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI