کدام محصولات سامسونگ بیش از همه فروش دارد ؟

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که درآمد این شرکت در فصل مالی دوم سال ۲۰۱۳ منتهی به ۳۰ ژوئن به ۴۶/۵۷ تریلیون وون رسیده که این میزان نسبت به فصل مالی اول امسال رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سود عملیاتی این شرکت در فصل دوم مالی امسال به ۵۳/۹ تریلیون وون رسیده و […]

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که درآمد این شرکت در فصل مالی دوم سال ۲۰۱۳ منتهی به ۳۰ ژوئن به ۴۶/۵۷ تریلیون وون رسیده که این میزان نسبت به فصل مالی اول امسال رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین سود عملیاتی این شرکت در فصل دوم مالی امسال به ۵۳/۹ تریلیون وون رسیده و ۹ درصد رشد داشته است.

سود خالص این شرکت نیز در این بازه زمانی حدود ۷۷/۷ تریلیون وون بوده است.

در‌ نیمه اول سال ۲۰۱۲، درآمد این شرکت با رشد ۱۹ درصدی و سود عملیاتی آن با رشد ۵۱ درصدی همراه بود، از این رو به نظر می‌رسد که میزان سوددهی این شرکت در نیمه اول امسال بهبود یافته است.

نرخ سود این شرکت در شش ماهه اول ۲۰۱۳ به ۶/۱۶ درصد رسیده است. در سال گذشته در همین بازه زمانی نرخ سود شرکت ۱/۱۳ درصد بوده است.

از این رو نرخ سود شرکت با رشد همراه بوده و در نتیجه سامسونگ انتظار دارد درآمد کل امسال با رشد چشمگیری همراه باشد.

عمده درآمد مداوم این شرکت مربوط به کسب‌وکارهای «گوشی هوشمند پیشرفته» و «تلویزیون» این شرکت است. همچنین رشد چشمگیری در زمینه عرضه «پنل‌های OLED مخصوص گوشی‌های هوشمند» و در میزان تقاضا برای «سیستم‌های تهویه مطبوع» این شرکت به چشم می‌خورد.

علاوه بر این، عرضه گوشی هوشمند گلکسی S4 و درآمد حاصل از فروش آن، از آغاز فصل بهار درآمد بسیاری به همراه داشته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که رشد بازار گوشی هوشمند این شرکت تا فصل سوم مالی امسال نیز ادامه داشته باشد؛ البته با روند کندتر.

رابرت ای (Robert Yi)، نایب رییس ارشد و رییس بخش روابط سرمایه‌گذار می‌گوید: «پیش‌بینی می‌کنیم که در نیمه دوم سال به دلیل افزایش عرضه گوشی هوشمند و تلویزیون به بازار جهانی، سود شرکت افزایش یابد.»

براساس گزارش مالی سامسونگ، سود عملیاتی بخش پنل‌های نمایشگر این شرکت در فصل دوم ۲۰۱۳ به لطف افزایش تقاضا برای پنل‌های پیشرفته‌ مخصوص صنعت IT و پنل‌های ۶۰ اینچ به بالا مخصوص تلویزیون، با رشد ۴۶ درصدی به ۱۲/۱ تریلیون وون رسیده است.

«خط تولید تلویزیون‌های رده متوسط و پایین» (که بازارهای نوظهور را هدف قرار داده‌اند) و «طیفی از تلویزیون‌های ممتاز» در رده محصولات درآمدزای کسب‌‌وکار نمایشگرهای بصری به شمار می‌روند.

با این حال، به نظر می‌رسد که بلاتکلیفی وضعیت اقتصادی اروپا و کمک‌های مالی چین برای وسایل الکترونیکی موانعی بر سر رشد درآمد حاصل از پنل‌های نمایشگرها باشند.

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI