خبر بنزین ۵۰۰۰ هزار تومانی واقعیت ندارد

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام آخرین وضعیت تصمیم‌گیری‌ دولت درباره قیمت سوخت، افزایش قیمت بنزین به لیتری ۵ هزار تومان را تکذیب و اعلام کرد: سهمیه بنزین موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی تا ۳ ماه آینده حذف می‌شود. به گزارش مهر، محمد رویانیان امروز در پاسخ به سئوالات مهر […]

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام آخرین وضعیت تصمیم‌گیری‌ دولت درباره قیمت سوخت، افزایش قیمت بنزین به لیتری ۵ هزار تومان را تکذیب و اعلام کرد: سهمیه بنزین موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی تا ۳ ماه آینده حذف می‌شود.

به گزارش مهر، محمد رویانیان امروز در پاسخ به سئوالات مهر در تشریح آخرین تصمیم گیری دولت درباره بنزین گفت: تمامی موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی ۳ ماه فرصت دارند تا برای تهیه پلاک ملی اقدام کنند و در غیر این صورت، سهمیه بنزین نیمه یارانه ای این دسته از موتورها حذف خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۷ تا ۷.۵ میلیون لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای به موتورها اختصاص می یابد، تصریح کرد: تمامی دارندگان موتورسیکلت برای دریافت پلاک ملی حداکثر تا پایان سال جاری وقت دارند.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر احتمال افزایش قیمت هر لیتر بنزین به ۵ هزار تومان، اظهار داشت: این موضوع را تایید نمی کنیم و اصلا صحت ندارد.

رویانیان همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر، مبنی بر احتمال افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۱۳۹۲، بیان کرد: هم اکنون سناریوهای مختلف در حال بررسی است و هنوز به جمع بندی نهایی برای افزایش یا تثبیت قیمت بنزین دست نیافته ایم.

وی در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اظهارنظرهای اخیر وزیر نفت و برخی از مسئولان اجرایی دولت مبنی بر ضرورت افزایش اصلاح قیمت بنزین و گازوئیل برای مقابله با قاچاق، تاکید کرد: پیش از ضرورت اصلاح قیمت بنزین و گازوئیل به اصلاح سیاست‌های منطقه ای، مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با یادآوری اینکه در برخی از کشورهای همسایه و به ویژه در کشورهای عربی به دلیل پایین بودن تقاضا نیازی به مدیریت مصرف سوخت وجود ندارد، گفت: اما در ایران با جمعیت ۷۵ میلیون نفری باید مدیریت مصرف سوخت به ویژه در ناوگان حمل و نقل مورد توجه جدی قرار گیرد.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه نبود و فقدان اعمال سیاست‌های یکپارچه در سطح منطقه خاورمیانه به منظور مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی، توضیح داد: در کشورهایی همچون کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل اجرای سیاست‌های یکپارچه، طرح‌های مبارزه با قاچاق سوخت موفق بوده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه قطعا افزایش قیمت هر لیتر گازوئیل از ۳۵۰ تومان فعلی حتی به ۷۰۰ تومان نیز نمی تواند منجر به توقف قاچاق سوخت شود، گفت: باید نظام عرضه، توزیع و انتقال هوشمند فرآورده های نفتی به عنوان یک راهکار جدی در دستور کار مجموعه دولت و وزارت نفت قرار بگیرد.

۳ دی ۱۳۹۱ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI