روشی موثر برای کاهش خطر ابتلا به دیابت

به نوشته ظهور۱۲ به نقل از جام نیوز » محققان دریافتند که دمبل زدن مداوم، خطر ابتلا به دیابت را بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. البته از قبل معلوم بود که انجام ورزش به طور منظم می تواند از بیماری های مختلف جلوگیری کند؛ اما مطالعه تازه مهم تلقی می‌شود چون بلند کردن وزنه […]

به نوشته ظهور۱۲ به نقل از جام نیوز » محققان دریافتند که دمبل زدن مداوم، خطر ابتلا به دیابت را بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

البته از قبل معلوم بود که انجام ورزش به طور منظم می تواند از بیماری های مختلف جلوگیری کند؛ اما مطالعه تازه مهم تلقی می‌شود چون بلند کردن وزنه جایگزینی برای ورزش‌های پرتحرک مانند دویدن است.

پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه “هاروارد” آمریکا و دانشگاه جنوبی دانمارک این گروه از مردان را طی یک دوره ۱۸ ساله بررسی کردند؛ در این مدت ۲۳۰۰ نفر به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

آنها دریافتند که پنج روز وزنه زدن در هفته به مدت روزانه ۳۰ دقیقه می تواند خطر دیابت را ۳۴ درصد کاهش دهد.

آنها همچنین گزارش می دهند که حتی ورزش کمتر، یعنی هفته ای یک ساعت، خطر ابتلا به دیابت را تا ۱۲ درصد کاهش داده است.

با این حال، ورزش‌های پرتحرک اگر به طور مستمر انجام شود تاثیر بیشتری داشته و خطر ابتلا به دیابت را پنجاه درصد کاهش می‌دهد.

براساس این مطالعه ترکیب این دو نوع ورزش بیشترین تاثیر را داشته که معادل کاهشی ۵۹ درصدی بود.

آندرس گرونتود نویسنده اصلی مقاله “آرشیو پزشکی داخلی” گفت: برای بسیاری از مردم شروع یا ادامه ورزش‌های پرتحرک سخت است.

اما به گفته او نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که وزنه زدن را می توان تا حدود زیادی جایگزین آن ورزش‌ها کرد.

معلوم نیست که این نتایج در مورد زنان هم صادق باشد؛ نتایج این مطالعه به روی بیش از ۳۲ هزار مرد در مجله “آرشیو پزشکی داخلی” منتشر شده است.

۱۹ مرداد ۱۳۹۱ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI