صادرات خودروهای داخلی با قیمت هایی عجیب! + جدول

بر اساس آمار گمرک قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از ۶ هزار دلار است و بطور معمول قیمت داخلی این محصولات با بازارهای صادراتی تفاوت دارد.

صادرات خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای غیرنفتی همواره در برنامه‌های اقتصادی جای داشته و وزیر صنعت به فراخور زمان به آن اشاره کرده است.

یکی از موضوعاتی که توسعه صادرات خودرو را با مشکل مواجه می‌کند، پایین بودن استانداردها و کیفیت طراحی است؛ موضوعی که کارشناسان آن را ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، شرایط خاص رقابتی و شرایط محیطی بازارهای هدف عنوان می‌کنند؛ با این وجود برخی از خودروهای تولید داخل توانسته اند به بازار کشورهای همسایه و در موارد محدود اروپایی راه یابند.

طبق آمار گمرک در ۴ ماه منتهی به تیر سال ۹۵، دو هزارو ۳۵۶ دستگاه خودرو  به ارزش دلاری ۸,۷۷۴,۶۳۸ و ارزش ریالی ۲۶۷,۸۲۱,۳۹۳,۸۴۰ صادر شده است.

براساس این گزارش  بیشتر خودروهای صادراتی پراید، دنا، رانا، سمند، تیبا،پژو پارس و پژو۲۰۷ بوده است و عمده کشورهای وارد کننده این اتومبیل ها عراق، ترکمنستان، چین و آلمان بوده اند.

جزئیات صادرات خودرو :


مقایسه قیمت کارخانه و صادرات خودرو ها :

بر اساس آمار گمرک قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از ۶ هزار دلار است و بطور معمول قیمت این خودروها با بازارهای صادراتی تفاوت کمی دارد اما هستند محصولاتی که قیمت صادراتی آنها کمتر از قیمت داخلی است.

گفتنی است سمند سورن  با ۱۵ میلیون تومان اختلاف نسبت به قیمت داخلی در صدر تفاوت قیمتی قرار دارد و پس از آن تیبا با اختلاف  ۶ میلیون تومانی در رده بعدی قرار گرفته است.

البته پراید با تفاوت قیمت ۴ میلیون تومانی  و پژو پارس نیز با همین میزان اختلاف در رتبه های بعدی قرار دارند.

منیع: باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI