۱۷۰۰خودرویی که دور دور می کردند،توقیف شدند

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه این برنامه را تقدیر از رؤسای مناطق و معاونین حمل و نقل ترافیک عنوان کرد و اظهارداشت: بواسطه توفیق ناشی از تصادفات در سال ۹۳ و کاهش ۱۵ درصدی تلفات ناشی از آن که معادل ۱۰۹ نفر بوده است […]

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه این برنامه را تقدیر از رؤسای مناطق و معاونین حمل و نقل ترافیک عنوان کرد و اظهارداشت: بواسطه توفیق ناشی از تصادفات در سال ۹۳ و کاهش ۱۵ درصدی تلفات ناشی از آن که معادل ۱۰۹ نفر بوده است از رؤسای پلیس ۱۷ منطقه از مناطق ۲۲ گانه تهران تجلیل شد چرا که این توفیق برای پنجمین سال متوالی بود که نصیب پلیس راهور تهران بزرگ می‌شود.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی به برنامه‌های آتی راهور اشاره و تصریح کرد: در چند روز آینده یک تعطیلات نیمه طولانی ۳ روزه‌ای را پیش داریم که برای مدت پیش‌بینی‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده چرا که از یک طرف مسافرتهایی از تهران به سایر استانها و بخصوص استانهای شمالی را شاهدیم و از طرف دیگر مراجعه شهروندان تهرانی به تفرجگاه‌ها را داریم که با یک برنامه عملیاتی پیش بینی‌های لازم انجام شده تا تعطیلات به نحو شایسته‌ای رقم خورد.

وی به برنامه دربی پایتخت پرداخت و گفت: روز جمعه دربی دو تیم پایتخت، پیروزی و استقلال را داریم که بازی‌هایشان با حساسیت همراه است؛ بنابراین به لحاظ پوشش ترافیک استادیوم آزادی و معابر اطراف آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شده که با نظم و آرامش این مسابقه برگزار شود.

سردار حسینی به آغاز طرح خط سفید از هفته آینده بعد از تعطیلات مبعث اشاره کرد و افزود: فاز اجرایی جدید اجرای طرح خط سفید در سال ۹۴ را از روز یکشنبه آغاز خواهیم کرد که تمرکز در هسته مرکزی تهران است اما از تقاطع‌های مهم سطح شهر تهران نیز غافل نخواهیم بود.

وی ادامه داد: ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و حرکت بین خطوط از جمله اهداف پلیس راهور در اجرای طرح خط سفید است.

وی به کلید خوردن این طرح از سال گذشته اشاره و تصریح کرد: امیدواریم به هدف اصلی اجرای این طرح که اجرای انضباط ترافیکی است دست یابیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همه هم و غم پلیس و مدیریت شهری این است که نظم و انضباط اجتماعی حاصل شود چرا که یکی از مصادیق مهم این حوزه، مسائل ترافیکی است.

سردار حسینی به بحث طرح‌های شبانه و اظهارداشت: بحث کنترل معابر در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد در دستور کار است؛ سال گذشته ۲ شب در هفته این طرح را اجرا می‌کردیم اما با توجه به حساسیت‌های موجود و مطالبات مردم که خواستار برخورد و کنترل رانندگان پرخطر و دارای رفتارهای تهاجمی بودند ما از اواسط اردیبهشت ماه این طرح را به صورت مستمر و شبانه اجرا کردیم.

وی افزود: در این طرح با رانندگان پرخطر و دارای تخلفات حادثه‌ساز و همچنین با کسانی که با دور دور کردن موجب ایجاد جو بد بینی و ناامنی روانی جامعه می‌شوند برخورد لازم صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد راهور تصریح کرد: از ۱۳-۱۲ اردیبهشت ماه بالغ بر ۱۷۰۰ دستگاه از خودروهایی که مرتکب تخلف حادثه ساز و ایجاد مزاحمت از نوع دور دور کرده بودند اعمال قانون شدند و به پارکینگ اعزام شدند.

توقیف ۸۵۰ خودروی لوکس در ۱۰ روز

وی تعداد لوکس‌های توقیف شده در این طرح را ۸۵۰ خودرو عنوان کرد.

سردار سید تیمور حسینی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه یکی از مصادیق بی‌نظمی را در مورد عبور موتورسواران از پیاده‌روها و چراغ قرمزها عنوان کرد و گفت: پلیس وظیفه ایجاد نظم را بر عهده دارد و با کلیه مصادیق بی‌نظمی مقابله می‌کند.

وی بحث جدی دیگر در حوزه راهور را توزیع بار و پخش مواد خوراکی، شوینده و غیره دانست و گفت: در آینده نزدیک برای ساماندهی این حوزه نیز طرح‌هایی اجرا خواهد شد.

حسینی فاز جدید خط سفید را معطوف به انضباط اجتماعی دانست و تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌ها باید تا پایان خردادماه کسری‌های موجود حل شود و تا این تاریخ کسری زیرساخت نداشته باشیم.

وی یکی از مشکلات قبلی موجود در این حوزه را تکثر خطوط دانست و گفت: در اکثر بزرگراه مطرح تهران، این تکثر خطوط برطرف شده و در حاشیه بزرگراه‌ها خطوط اضطراری و حاشیه‌ای ایجاد شده که تردد بر روی آن تخلف است و مشمول جریمه خواهد بود، البته در آینده نزدیک این خطوط اضطرار نیز به صورت مکانیزه کنترل خواهند شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوالی در مورد دور دور کردن ماشین‌ها و اینکه برخورد با این افراد وظیفه کدام پلیس است، گفت: ایجاد بی‌نظمی برابر قانون مجازات اسلامی جرم است و برای آن مجازات تعیین شده، چرا که دور دور زدن با رفتارهای دیگری همچون سرعت، سد معبر، توقف غیر مجاز و غیره همراه می‌شود که مصداق بارز بی‌نظمی است.

حسینی ادامه داد: به دنبال برخی از اتفاقاتی که در سطح جامعه با آن مواجهیم، هیچ تفکیکی بین وظیفه تخصصی پلیس‌ها نیست، اینکه بگوییم پلیس راهور یا انتظامی یا امداد یا امنیت مطرح نیست بلکه همه این‌ها موظفند با این مصداق بی‌نظمی برخورد لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ سرعت کم رفتن در بزرگراه را همانند سرعت زیاد خلاف عنوان کرد و گفت: سرعت کم چون منجر به سد معبر می‌شود، خلاف است و باید سرعت خودروها به صورت متعارف باشد.

موضع پلیس در مورد نمایشگاه کتاب مشخص است

این مقام ارشد راهور در مورد نمایشگاه کتاب و ترافیک سنگینی که در محدوده آن به وقوع می‌پیوندد، بیان داشت: محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی و مصلی محل مناسبی برای برپایی نمایشگاه‌های پر مخاطب نیست، حوزه پلیس مشخص است و ما سالهاست که با این مسئله مشکل داریم، صحبت در مورد این موضوع تکراری خوشایند نیست.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ تقاطع تهران دارای دوربین ثبت تخلف است، گفت: در ۷۰۰ تقاطع نیز هوشمندسازی انجام شده که امیدواریم به ۶۰۰ تا ۷۰۰ مورد دوربین ثبت تخلف برسیم.

وی در مورد تصادفات عابران پیاده گفت: اگر عابر پیاده مقصر باشد کارشناس راهور سهم تقصیر عابر را در کروکی لحاظ می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تهران اظهار داشت: تا به امروز ۸۰ درصد از تابلوهایی که در سطح شهر ساماندهی شده‌اند، این ساماندهی شامل حذف کامل تابلو، حذف مکمل و حتی در جاهایی زمان‌دار کردن و نصب تابلوی جدید بوده است.

پذیرش اولیه برای ورود به محدوده طرح ترافیک کافیست

وی در پایان در خصوص طرح ترافیک و عدم رسیدن کارت طرح ترافیک به افراد ثبت نام شده در این طرح، خاطرنشان کرد: همین که فرد در سیستم ثبت نام کرده باشد و پذیرش اولیه را گرفته باشد و در سیستم پلاکش تعریف شده باشد کافیست و اگر کارتی به کسی نرسیده باشد نباید نگران باشد.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI