مردم از خودروهای تکراری خسته شدند

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: متاسفانه ایران خودرو و سایپا بازار صنعت و بازار خودروی ایران را انحصاری کردند و تحت همین انحصار خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است را همچنان تولید می‌کنند. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: مردم از خودروهای قدیمی تولیدی ایران […]

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: متاسفانه ایران خودرو و سایپا بازار صنعت و بازار خودروی ایران را انحصاری کردند و تحت همین انحصار خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است را همچنان تولید می‌کنند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: مردم از خودروهای قدیمی تولیدی ایران خودرو و سایپا خسته شدند، اما این شرکت‌ها همچنان به تولید این خودروها ادامه می‌دهند.

محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میانگین عمر تولید یک خودرو در جهان حداکثر پنج سال است.

جعفری با بیان این‌که تقریبا در هیچ کجای دنیا مصرف‌کنندگان خودرویی که بیش از یک دهه از آن تولید می‌شود را نمی‌خرند، خاطر نشان کرد: با این حال در ایران مصرف‌کنندگان چاره‌ای جز خرید این خودروها ندارند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: متاسفانه ایران خودرو و سایپا بازار صنعت و بازار خودروی ایران را انحصاری کردند و تحت همین انحصار خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است را همچنان تولید می‌کنند.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که مصرف‌کنندگان ایرانی نیز به دلیل بالا‌بودن تعرفه و دیگر هزینه‌های واردات خودرو چاره‌ای جز خرید خودروهای در حال تولید از سوی دو خودروساز بزرگ داخلی ندارند و مجبوراند هر آنچه را که آنها تولید می‌کنند بخرند.

جعفری با بیان این‌که امیدواریم شورای رقابت موضوع انحصار را از زاویه خودروهای قدیمی در حال تولید نیز بررسی کند، تصریح کرد: مطمئنا تولید خودروهای قدیمی و مجبور بودن مردم به خرید آنها اقدامی ضد رقابتی است، بنابراین شورای رقابت می‌تواند خودروسازان بزرگ را مجبور به توقف تولید خودروهای قدیمی کنند.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI