بزرگترین خودروساز دنیا کیست؟

تویوتا و فولکس واگن در سال ۲۰۱۴ تنها ۹۰ هزار خودرو در فروش اختلاف داشتند که تویوتا را برای سومین سال متوالی بزرگترین خودروساز جهان کرد. تویوتا موتور در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ با تقاضای قوی برای شاسی بلندهای کوچک مانند RAV4، جایگاه خود را به عنوان پرفروشترین خودروساز جهان حفظ کرد. به گزارش […]

تویوتا و فولکس واگن در سال ۲۰۱۴ تنها ۹۰ هزار خودرو در فروش اختلاف داشتند که تویوتا را برای سومین سال متوالی بزرگترین خودروساز جهان کرد.

تویوتا موتور در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ با تقاضای قوی برای شاسی بلندهای کوچک مانند RAV4، جایگاه خود را به عنوان پرفروشترین خودروساز جهان حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، فروش تویوتا در فاصله ژانویه تا مارس ۲.۵ درصد کاهش یافت و به ۲.۵۲ میلیون دستگاه رسید. فروش فولکس واگن با ۱.۸ درصد افزایش، ۲.۴۹ میلیون و جنرال موتورز با ۱.۹ درصد افزایش، ۲.۴۲ میلیون دستگاه بود.

تقاضا برای مدلهای شاسی بلند از جمله RAV4 و مدل جدید لکسوس ان ایکس، به رشد سهم بازار تویوتا در آمریکا طی سه ماهه اول شتاب بخشید اما فولکس واگن همچنان در آمریکا با دشواری روبروست و اکنون انتظار دارد امسال رشد کندتری در این بازار در مقایسه با بازارهای دیگر داشته باشد.

این خودروساز آلمانی به دلیل نداشتن مدل‌های شاسی بلند و کراس اوور در میان مجموعه مدل‌های مورد عرضه در آمریکا، با کاهش فروش خودرو در این کشور روبرو شده است.

تویوتا و فولکس واگن در سال ۲۰۱۴ تنها ۹۰ هزار خودرو در فروش اختلاف داشتند که تویوتا را برای سومین سال متوالی بزرگترین خودروساز جهان کرد.

فولکس واگن با ورود به سال ۲۰۱۵ تلاش کرده با اضافه کردن کارخانه‌هایش در چین و تقویت حضورش در این کشور که بزرگترین بازار خودروی جهان است، از تویوتا جلو بزند.

اگرچه فولکس واگن در میان خودروسازان خارجی حاضر در چین، پرفروشترین باقی مانده اما میزان فروش برند فولکس واگن در این کشور طی سه ماهه اول ۰.۶ درصد کاهش یافت در حالیکه فروش شاسی بلندهای برندهای چینی بیش از دو برابر افزایش داشت.

در مقابل شاسی بلندها، نقطه قوت تویوتا در آمریکا بوده اند که در آنجا فروش ۱۰ درصد رشد داشت. فروش مدل RAV4 که برترین مدل تویوتا به شمار می‌رود، ۲۶ درصد افزایش یافت و مدل جدید لکسوس ان ایکس از مدلهای رقیب آئودی فولکس واگن و مرسدس بنز دایملر پیشی گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا با ممنوعیت ساخت کارخانه‌های مونتاژ جدید که از سال ۲۰۱۳ توسط آکیو تویودا، رییس این شرکت اعمال شد، برتری جهانی را حفظ کرده است. عدم توسعه بیشتر به این خودروساز ژاپنی اجازه داد پس از یک دوره توسعه شتاب زده که در سال ۲۰۰۹ منجر به نخستین ضرر سالانه این شرکت در ۵۹ سال گذشته شد، به بهبود عملکردش بپردازد.

تویوتا ماه جاری اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه‌های خودرو در چین و مکزیک هزینه خواهد کرد. این توسعه، ظرفیت تولید تویوتا را حدود ۳۰۰ هزار دستگاه تا سال ۲۰۱۹ افزایش می‌دهد.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI