ماکسیما۲۰۱۶ +تصاویر

نسل هشتم نیسان ماکسیمای جدید، با هیکلی تنومند و قوایی ۳۰۰ اسبی، دوباره قصد جولان در بخش سدان های اسپرت نیمه لوکس بازار را دارد. هرچند روزگار تغییر کرده و یک خودروی بزرگ دو تنی با چنین نیرویی و انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق یک گیربکس CVT، کمتر لقب اسپرت را دریافت می […]

نسل هشتم نیسان ماکسیمای جدید، با هیکلی تنومند و قوایی ۳۰۰ اسبی، دوباره قصد جولان در بخش سدان های اسپرت نیمه لوکس بازار را دارد. هرچند روزگار تغییر کرده و یک خودروی بزرگ دو تنی با چنین نیرویی و انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق یک گیربکس CVT، کمتر لقب اسپرت را دریافت می کند.

نیسان ماکسیما از بدو تولید در ۱۹۷۶ تاکنون، هیچ‌گاه چنین چهره جسورانه و پیچیده ای نداشته است. نمای جلوپنجره V شکل با چراغ‌های منحصر به فرد بومرنگی و شکاف‌های هواکش روی سپر، کاملاً نوآورانه می‌باشند. ستون مشکی رنگ عقب، باعث گردیده تا نمایی شناور به سقف داده شود. چرخ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی (۱۹ اینچی سفارشی) و گلگیرهای متورم، همراه با خطوط روی بدنه، تصویری عضلانی به ماکسیمای جدید بخشیده‌اند. در انتهای خودرو نیز دو خروجی اگزوز به چشم می‌خورند.

ماکسیمای ۲۰۱۶ روی پلتفرم جدیدی ساخته می‌شود که از فولاد با مقاومت بالا در آن استفاده بیشتری شده است. بدین ترتیب، مقاومت پیچشی شاسی، تا ۲۵ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که وزن خودرو ۳۷.۱ کیلوگرم کاهش یافته است.

طراحی داخل کابین ماکسیما، مجلل‌تر و جذاب‌تر از همیشه می‌باشد. استفاده از مواد مرغوب با کیفیت بالا و تجهیزات با تکنولوژی مدرن، نشان از پیشرفت و حرکت رو به جلوی ماکسیما دارند. فرمان با فرم تخت زیرین آن، کاملاً اسپرتی به نظر می‌رسد. روکش‌های داخل اتاق از چرم و آلکانترا و چوب انتخاب شده‌اند. در داشبورد مرکزی از یک نمایشگر ۸ اینچی که به سمت راننده زاویه پیدا کرده به‌عنوان مرکز نمایش سیستم ناوبری، اطلاعات و سرگرمی، سود برده شده است. در داشبورد روبروی راننده نیز، از یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی در میان نمایشگرهای آنالوگ استفاده گردیده است. ارگونومی کابین بهبود یافته و با عایق‌بندی بهتر و استفاده از شیشه‌های چندجداره، میزان سروصدا نیز در کابین، کاهش یافته است.

آپشن های انتخابی شامل روشنایی محیطی، صندلی‌های گرم و سرد شونده جلو، سیستم صوتی Bose با ۱۱ بلندگو، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، روکش چرم صندلی‌ها با دوخت الماسی شکل، مجموعه‌ای از فن‌آوری‌های ایمنی، نظیر کروز کنترل هوشمند، هشدار ترافیک از عقب، هشدار برخورد از جلو و سیستم جلوگیری از برخورد در سرعت‌های پایین می‌شوند.

اندازه و فضای ماکسیما از سدان میان سایز آلتیما بزرگ‌تر است. اما همین اندازه بسیار به سدان هوندا آکورد نزدیک می‌باشد. این در حالی است که فضای داخلی آن بسیار جادار و وسیع و یک استاندارد جدید در این رده محسوب می‌شود. هرچند محدودیتهایی برای فضای سر سرنشینان احساس می شود.

قدرت‌بخش ماکسیمای ۲۰۱۶ یک موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری از سری VQ است که با تنفس طبیعی، قادر است ۳۰۰ اسب بخار نیرو و ۳۵۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ریشه این موتور به حدود ۲۰ سال پیش برمی‌گردد، اما لااقل ۶۰ درصد قسمت‌ها و قطعات آن به‌روز شده‌اند. برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو هم از یک گیربکس CVT بهینه‌شده Xtronic استفاده شده است.

مصرف سوخت ماکسیما در شهر ۱۰.۶۹ و در بزرگراه ۷.۸۴ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.

در مقایسه با آخرین مدل ماکسیما، این مدل جدید از ۱۰ اسب بخار نیروی بیشتر، حدود ۵.۶ سانتی‌متر، طول کشیده‌تر، وزن اندکی کمتر، ارتفاع ۳.۳ سانتی‌متر پایین‌تر، ضریب درگ یا آئرودینامیک ۰.۲۹۵ در برابر ۰.۳۳ قبلی و یک گیربکس عملی‌تر سود می‌برد.

ماکسیمای ۲۰۱۶ از تابستان امسال روانه بازار فروش می‌شود. قیمت پایه این خودرو در ایالات‌متحده ۳۲,۴۱۰ دلار خواهد بود که هزار دلار از مدل ۲۰۱۴ گران‌تر است. البته قیمت مدل مجلل پلاتینیوم به ۴۰ هزار دلار هم می‌رسد.

.
 نگاهی بر نیسان ماکسیما مدل 2016

 نگاهی بر نیسان ماکسیما مدل 2016

 نگاهی بر نیسان ماکسیما مدل 2016

 نگاهی بر نیسان ماکسیما مدل 2016

 نگاهی بر نیسان ماکسیما مدل 2016

 نگاهی بر نیسان ماکسیما مدل 2016

 نگاهی بر نیسان ماکسیما مدل 2016

 نگاهی بر نیسان ماکسیما مدل 2016

۱۶ فروردین ۱۳۹۴ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI