ماهانه چند میلون تماس با ۱۱۸گرفته می شود؟

در سال ۹۲ بیش از ۱۱۳میلیون شماره از طریق مرکز ۱۱۸ در اختیار تماس‌گیرندگان قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، محمدرضا بیدخام – معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران –  با اعلام این خبر در ارتباط با میزان تماس‌هایی که با مرکز ۱۱۸ گرفته می‌شود، توضیح داد: ماهانه به طور میانگین حدود ۹ و نیم […]

در سال ۹۲ بیش از ۱۱۳میلیون شماره از طریق مرکز ۱۱۸ در اختیار تماس‌گیرندگان قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا بیدخام – معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران –  با اعلام این خبر در ارتباط با میزان تماس‌هایی که با مرکز ۱۱۸ گرفته می‌شود، توضیح داد: ماهانه به طور میانگین حدود ۹ و نیم میلیون تماس از استان‌های تهران و البرز از طریق مرکز ۱۱۸ پاسخ‌گویی شده است.
او در عین حال متذکر شد: در میان شماره‌هایی که در این مرکز به ثبت رسیده ۲۵ هزار مورد مربوط به مشاغلی است که صاحبان آنها شماره خود را در این سامانه به ثبت رسانده‌اند.
وی درباره‌ی هزینه‌های مربوط به این بخش عنوان کرد: صاحبان مشاغل می‌توانند با ارائه‌ی مدارک مورد نیاز شماره خود را به ثبت برسانند و بابت این موضوع ماهانه هزینه‌ای حدود ۵۰۰ پالس پرداخت کنند که در نهایت این رقم در قبض‌های دوماهه تلفن ثابت حدود پنج هزار تومان می‌شود.
وی با بیان این‌که در حال حاضر در استانهای تهران و البرز ۱۳ مرکز برای پاسخگویی به تماس‌های مردم در نظر گرفته شده، اظهار کرد: در این مراکز حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند.
بیدخام ساعت اوج تماس با ۱۱۸ را هم بین ساعت ۱۰ تا ۱۴ دانست و درباره‌ میزان مزاحمت‌ها برای ۱۱۸ گفت: از مجموع تماس‌هایی که با این مرکز برقرار می‌شود کمتر از ۰.۰۱ درصد آنها تماس‌های مزاحمی هستند.
معاون مخابرات استان تهران در پاسخ به این‌که از میان مشترکان خانگی چه تعداد شماره در ۱۱۸ به ثبت رسیده نیز توضیح داد: هر فردی که برای دریافت شماره ثابت خانگی تماس می‌گیرد شماره او به ‌طور خودکار در سیستم ثبت می‌شود مگر این‌که خود آن فرد علاقه‌ای نداشته باشد که شماره‌اش در این مرکز موجود نباشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ی این‌که برای کسب شماره‌های مربوط به شهرستان‌ها شهروندان از چه طریق می‌توانند اقدام کنند هم گفت: با تکمیل شدن طرح همکدی در استان‌های مختلف می‌توان از طریق ۱۱۸ شماره‌های تمام استان‌ها را گرفت، اما در حال حاضر افراد می‌توانند از طریق گرفتن شماره کد استانی که نیاز به شماره‌های آنها دارند و پس از آن شماره ۱۱۸ اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند.
معاون مخابرات استان تهران در پایان در پاسخ به این‌که در میان شماره‌هایی که در ۱۱۸ به ثبت رسیده کدام شماره‌ها بیشترین تماس را دارند، توضیح داد: به‌طور رایج مراکز خدماتی بیش از تمام مراکز مورد سوال قرار می‌گیرند.
بیدخام در پایان هم از مردم خواست برای کسب اطلاعات غیر مرتبطی مانند وضعیت آب و هوا، تعطیلی مدارس و ادارات، نتیجه مسابقات ورزشی، قیمت کالاها و ارزش سهام و موارد این چنینی با مرکز ۱۱۸ تماس نگیرند.
۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | پیوندک |
ارسال دیدگاه

*

code

KHAMENEI KHAMENEI